Veganství – Staňte se veganem krok za krokem

Takhle nějak vypadá veganství naservírované na talíři.

Nechutná Vám maso a chcete zkusit trochu jiný druh stravování? Potom Vás může zajmout spousta stravovacích směrů. Jedním z nich je například raw strava. My se ale v dnešním článku zaměříme na veganství. Prozradíme Vám, jak se nenásilným způsobem stát veganem. A to pěkně krok za krokem.

Co je to veganství?

V první řadě bychom měli přinést odpověď na tu nejzásadnější otázku. Co je to vlastně veganství? Ve své podstatě jde o určitý druh filozofie spjaté s životním stylem a stravováním. Jednoduše se začnete vyhýbat potravinám ze zvířat, to znamená surovinám a výrobním jednotkám. Jinak definovaný nemléčný vegetarián.

Přechod na veganskou stavu

Možná si říkáte, že přechod na veganství se pro Vás musí stát absolutním šokem. Opak je ale pravdou. Je ovšem třeba vědět, jak takového cíle dosáhnout postupně, nenásilně a krok za krokem. Vše podstatné se dočtete v otázkách a odpovědích uvedených níže.

Jak zní první rada?

Začněte více konzumovat ovoce a zeleninu. Snažte se těchto surovin sníst kolem půl kilogramu za den. Zároveň jednotlivé plody střídejte v rámci pestré stravy. Právě pestrost je naprostým základem.

Jakou roli hrají v jídelníčku ořechy?

Můžeme Vás ujistit, že velkou. Ořechy a semínka se pro Vás jako pro vegany stanou důležitou stravou. Dopřávat si můžete i naklíčená semínka. Výjimkou nejsou namočené ořechy.

Jaký olej dovoluje veganství?

S přihlédnutím k charakteru tohoto stravovacího stylu jsou to oleje kvalitní a ideálně lisované za studena. Tou nejlepší volbou se Vám v tomto směru stane olivový olej.

Mohu konzumovat luštěniny?

Ano, luštěniny začněte do svého jídelníčku zahrnovat čím dál častěji. Během krátké chvíle si můžete oblíbit například cizrnu, fazole, tempeh, tofu a mnohé ostatní pochutiny tohoto typu.

Je nutné se zaměřovat na příjem některých vitamínů?

Určitě. S pozvolným přechodem na veganský životní styl začněte tělu dopřávat zvýšené množství vitamínu B12, který nebudete schopni v takovém množství přijímat z běžné veganské stravy.